mÄndag 9 februari 2015

Anonym💗💋😏

Min dagbok 
I Kisumu 3/2 - 2015 
Idag vaknade jag av hunger igen. Min mage vĂ€rkte och jag hade ont i hela kroppen. Jag gick till varuhuset för att fĂ„ lite pengar. Oftast nĂ€r man sitter dĂ€r pĂ„ gatan och tigger fĂ„r man oftast elaka kommentaren av folk som gĂ„r förbi. Medansvar jag gick dit Ă„t jag snabbt upp brödet som jag hade hittat pĂ„ marken. Ibland mĂ„ste jag gĂ„ till marknaden och stjĂ€la mat för att jag Ă€r sĂ„ hungrig. Jag hatar att stjĂ€la men jag mĂ„ste för annars klarar jag inte mig. Ibland brukar de komma stora gĂ€ng med andra killar med pangas-knivar och försöker sno mina pengar. Dom sĂ€ger: Om du inte ger oss pengarna kommer vi att döda dig. Jag blev rĂ€dd och visste inte vad jag skulle göra. Jag slet ur mig ur deras hĂ€nder och sprang sĂ„ fort jag kunde. Jag sprang tills jag inte orkade mer. De var inte den bĂ€sta dagen precis. Jag och mina vĂ€nner gick ner till varuhuset igen för att fortsĂ€tta med de vi gjorde. NĂ€r de blev kvĂ€ll och kallt var de dags att sova sĂ„ gick vi och la oss pĂ„ gatan, vi hade bara en tunn filt var att ha runt oss för att skydda oss mot kylan. De Ă€r alltid lika kallt varje natt! 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.